Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Erzsébet királyné új kék ruhája 2014-04-21 10:45:49 Sisi megjelenítőjén a gödöllői kastély Ibolya napján díszelgett először Kralovánszky Mária restaurátor alkotása
Lilába borul a gödöllői kastély húsvét vasárnap 2014-04-20 08:41:59 Van hova kimozdulni az ünnep idején a családoknak: színes kavalkád a történelmi falak között, élményprogramok a lovasparkban
Vadászsólymok, kutyák és íjászok a gödöllői kastélyban 2013-09-05 12:59:39 Szeptember 15-én benépesül a műemlék-együttes: emléktáblát kap Nemeskéri Kiss Géza, országos találkozóra várják a különféle vadászati módok hódolóit